Czy zastanawialiście się jak długo zajmuje stworzenie odcinka anime, oraz kiedy w przybliżeniu rozpoczyna się się produkcja animacji?
Na każdą serię anime jest przeznaczana inna ilość nakładu pracy, a co za tym idzie większa ilość roboczogodzin. Kolejnym czynnikiem na to wpływającym jest liczba odcinków, niektóre składają się z dwunastu odcinków, zaś inne z dwudziestu czterech. Interesujące byłoby jednak znać przybliżony czas realizacji.
Pomimo, że czytelnicy oczekują jasnej odpowiedzi i poznania reguły, to w zasadzie nie ma jej wcale. Produkcja anime jest elastyczna, zależy od przeznaczonego budżetu, czy od ambicji artystów. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zaczęcie planowania i wykonanie pierwszych szkiców rok lub więcej przed wyemitowaniem pierwszego odcinka.
W większości przypadków istnieją różne zespoły animatorów, z których każdy jest odpowiedzialny za jeden odcinek, mogą się oni wymieniać pracą i wzajemnie wspierać – taki system w znacznym stopniu redukuje ewentualnie opóźnienia. Czasami do wykonania odcinka wyznaczany jest specjalny zespół, więc odcinek wygląda zupełnie inaczej niż do tego przywykliśmy.
Ciekawsotki 2: Ile zarabia przeciętny japoński twórca anime?
Ile czasu trwa tworzenie jednego odcinka?
Naprawdę ambitny program przeznaczy nawet try miesiące lub więcej na stworzenie każdego spektaklu. W przypadku serialu emitowanego w telewizji, każda ekipa animatorów wyznaczy sobie za cel okres dwóch miesięcy lub więcej do przygotowania odcinka, ale po pomyślnym wyemitowaniu kilku odcinków w telewizji, czas się skraca i harmonogram przyśpiesza.
Niektóre odcinki gorszej jakości wykonywane są w ciągu siedmiu tygodni, inne potrzebują sześciu.
Dzięki animacji komputerowej i rozwojowi nowoczesnych technologii, animacje cyfrowe stają się coraz łatwiejsza i pozwalają na dodawanie spektakularnych efektów specjalnych w porównywalnie krótkim czasie do metod stosowanych wcześniej. Podsumowując, bardzo trudno jest określić dokładny czas powstawania jednego odcinka. Sami autorzy nie lubią się dzielić takimi informacjami.